|
|
|
Канал Elite: «Pioneer» |
|
|
Arn 705 EGP
Рейтинг канала: 4(56) Репутация: 115 Сообщения: 6125 Откуда: Украина, Одесса Зарегистрирован: 14.10.2007 |
|
HeadHunter : |
Да и отдача от народа со стороны не очень высокая была - я чаще видел как иностранцы на форуме брэбеновского Фронтира радуются.
|
100%
Там было гораздо больше интереса к нам. Всего-то нужно было хотя б парочку програмеров, которым основатель проекта передал бы всё. А так в 9-10 годах сложилась интересная ситуация: програмистов нет, а людей с руками, готовых хоть ночью работать с модельно-визуальной частью игры было как минимум трое, плюс Хантер как координатор. Объём работы был немалый, как сказал когда-то Спаркс, по концу трудозатрат было гораздо больше, чем програмных. Но тем не менее даже с отсутствием нормальной програмной поддержки, картинку вытягивали. Даже иностранные моделлеры подтягивались, чего один Стив стоил.
И всё это на фоне отсутствия програмиста
Разумеется дело затухло, потому что для нормального римейка требовался именно рывок на програмном уровне. Таким образом FFED3D заглох. Но даже сейчас всё вполне играбельно, хотя так и не доделано.
Последний раз редактировалось: Arn (18:31 08-01-2014), всего редактировалось 3 раз(а) |
|
|
Woratiklis 60 EGP
Рейтинг канала: 4(55) Репутация: 0 Сообщения: 57 Откуда: Красноярск Зарегистрирован: 29.06.2010 |
|
Новые визуальные эффекты:
шлейф(след) от корабля
щиты
взаимодействие корабля с атмосферой
кабина корабля
|
|
|
Аркаша Сапожков 1300 EGP
Рейтинг канала: 4(94) Репутация: 193 Сообщения: 9143 Откуда: Курсы судебной психиатрии. Зарегистрирован: 03.08.2008 |
|
Можно, если этого еще нет - как-то помечать, что это типа - концепт, и все такое?
Вообще, ребята - молодцы. Дай им, как грится... Ну и принесшему хорошую весть - тоже спасибо.
ППУ
_________________ Занавес! ;) |
|
|
Woratiklis 60 EGP
Рейтинг канала: 4(55) Репутация: 0 Сообщения: 57 Откуда: Красноярск Зарегистрирован: 29.06.2010 |
|
Вот и январский ченжлог. Большой.
Январь 2014 Версия: 20140131 (кликните здесь для просмотра)
* New features
* New ships "Malabar" and "Vatakara" (#2599)
* Show hull heating effect in atmosphere (#2550)
* Shield meshes with hit effects (#2491)
* Show trails behind ships (#2529)
* Skybox support (#2570)
* Initial cockpit support (experimental) (#2603, #2614, #2679)
* Minor changes and tweaks
* Ship stat balancing (#2620, #2673)
* Atmospheres in gas giants are much deeper (#2609, #1395)
* New "free software" charity on the bulletin board (#2611)
* Change start ships and initial equipment (#2696)
* Add delta-v data to ship market (#2616)
* Earth start position now starts at 13:00 (Pioneer time) (#2615)
* Misc. tweaks for the intro animation (#2649)
* Improve the sector view map, giving more navigation info (#2640)
* Improve cargo and cabin use gauges, easier to understand (#2657, #2648)
* Key bindings of sector view are now configurable (#2542)
* Advert type icons in the bulletin board (#2668)
* Remove unnecessary colon from ship empty weight description (#2682)
* Show min/max crew in shipmarket (#2681)
* Show labels on stations and cargo models (#2680)
* Show decals on models (#2680)
* Improve error reporting (#2694)
* Xylophis textures updated (#2700)
* Don't allow cargo to be jettisoned wile docked (#2699)
* Script and UI API changes
* Game.StartGame now takes an optional start_time argument (#2615)
* New method, Random:Normal gives a random number with normal
distribution (#2651)
* New method, SpaceStation:SetEquipmentPrice to override equip/cargo
price at station (#2654)
* New method, ChatForm:ClearFace removes face without clearing whole form
(#2663)
* Model changes
* Modelviewer: Show bounding box when showing collision mesh (#2664)
* "Landing" tag-point to define where the bottom of the ship is for the
landing collision test (#2695, #2656)
* Fixes
* Fix label positioning in orbit and galaxy views (#2608, #2576)
* Various fixes for keybinding modifiers and repeats (#2524, #2523, #2618,
#2630)
* Fix Taxi "group of one" mission (#2623, #2628)
* Fix Taxi and Delivery assassins never spawning (#2622, #2624)
* Reset table scroll position when it goes off screen (#2629)
* Clean up station state correctly between games (#2631)
* Fix TradeShips crash when trying to launch after failing to add fuel or
cargo (#2634)
* Fix ship pattern selection (#2645)
* Fix shipyard adding ships faster than it sells them (#2653, #2650)
* Fix that fuel was not displayed as percentage after load (#2659, #2660)
* Clear chat form face when showing crew candidate list (#2663, #2647)
* Calculate a sane mousewheel scroll step for scrollable regions
* Internal changes
* Render screen to texture in preparation for post-processing effects (#2525)
* Various code cleanups (#2621)
* Serializer Reader class can now load data from any file source (#2646)
* Expose models to Lua, move pattern methods from ModelSkin to Model (2645)
* Add initial model binary converter/loader (#2643)
* Replace GatherTransforms with a visitor (#2686)
* RefCounted(Ptr) with atomic counter and allowing const correctness (#2688)
|
|
|
|
Dzok 70 EGP
Рейтинг канала: 3(29) Репутация: 9 Сообщения: 303
Зарегистрирован: 28.06.2010 |
|
Приличный такой список.
Кстати что-то я не разберусь как включить таки кокпит - галку ставлю, но этого похоже мало.
_________________ Высота - 100
Курс - 270 |
|
|
Woratiklis 60 EGP
Рейтинг канала: 4(55) Репутация: 0 Сообщения: 57 Откуда: Красноярск Зарегистрирован: 29.06.2010 |
|
Dzok : |
Кстати что-то я не разберусь как включить таки кокпит - галку ставлю, но этого похоже мало.
|
Однако работает.
Далее обещают анимированную кабину пилота.
|
|
|
Woratiklis 60 EGP
Рейтинг канала: 4(55) Репутация: 0 Сообщения: 57 Откуда: Красноярск Зарегистрирован: 29.06.2010 |
|
Рабочий вариант новых менюшек:
Раз и Два
Вкладки это хорошо.
|
|
|
H-Arck 190 EGP
Рейтинг канала: 2(20) Репутация: 36 Сообщения: 1182 Откуда: Россия, 74, Челябинск Зарегистрирован: 05.10.2010 |
|
Хм...заинтриговали.. особенно новая карта понравилась...сейчас скачаю и попробую. Хотя Ctrl+m уже не работает, вроде ..и нужно много времени потратить на покупку приличного корабля.
.UPD
Хм.. а что это за сборка где переделана SectorMap?
_________________ +00000053: 9518 RETI Interrupt return
Последний раз редактировалось: H-Arck (08:04 07-02-2014), всего редактировалось 1 раз |
|
|
Аркаша Сапожков 1300 EGP
Рейтинг канала: 4(94) Репутация: 193 Сообщения: 9143 Откуда: Курсы судебной психиатрии. Зарегистрирован: 03.08.2008 |
|
Мало-мало покомбомодствовал на досуге: http://yadi.sk/d/9pf-oSyuHufyv
Pioneer Scout + sp2 + станции и космодромы от Paragon.
_________________ Занавес! ;) |
|
|
Woratiklis 60 EGP
Рейтинг канала: 4(55) Репутация: 0 Сообщения: 57 Откуда: Красноярск Зарегистрирован: 29.06.2010 |
|
Вот ещё один рабочий вариант по улучшению интерфейса.
|
|
|
H-Arck 190 EGP
Рейтинг канала: 2(20) Репутация: 36 Сообщения: 1182 Откуда: Россия, 74, Челябинск Зарегистрирован: 05.10.2010 |
|
Woratiklis : |
Вот ещё один рабочий вариант по улучшению интерфейса.
|
Ссылочку то на них можно увидеть?
Особенно интересует изменение Sector Map с возможностью закладки маршрута в несколько прыжков.
_________________ +00000053: 9518 RETI Interrupt return |
|
|
Woratiklis 60 EGP
Рейтинг канала: 4(55) Репутация: 0 Сообщения: 57 Откуда: Красноярск Зарегистрирован: 29.06.2010 |
|
H-Arck : |
Ссылочку то на них можно увидеть?
|
Разработчики часто публикуют в IRC-канале и на форуме то, над чем они работают.
|
|
|
Woratiklis 60 EGP
Рейтинг канала: 4(55) Репутация: 0 Сообщения: 57 Откуда: Красноярск Зарегистрирован: 29.06.2010 |
|
Февральский ченжлог. Фиксы, новые менюшки...
Февраль 2014 Версия: 20140223 (кликните здесь для просмотра)
* New features
* New "Octagon" ground station (#2704)
* Now any star in a multiple system can be the hyperjump target (#2712)
* Rewrote console on the new UI (#2726)
* Characters have reputation, which is required by missions (#2675)
* New (rare) "News" event for commodities on the BBS (#2753)
* Minor changes and tweaks
* Added landing tag points to all ships (#2703)
* Draw sectorview stars with sphere imposters (#2713)
* New UI now available as an overlay in all views (#2716)
* Quicksave can now be loaded directly from main menu
* Paste support for text entry widgets (ie console)
* Improve skybox, restore star rendering (#2736)
* New wheels up/down icon (#2754)
* The `console.lua` script is now run at each game start (#2746)
* Config values can be overidden on the command line
* Use tables instead of grids for layout
* Donating money or not paying wages affects reputation (#2786)
* Script and UI API changes
* Model.SetDebugFlags for adding debug effects to model drawing
* ModelSpinner.model to get the spinner model
* UI.Image:SetHeightLines to help set image height against text
* hasprop method to see if the named property exists (#2734)
* Ship:InitiateHyperjumpTo to jump regardless of range or fuel (#2747)
* UI.Table.SetColumnAlignment, various ways to position table columns (#2778)
* UI.Table.ScrollToTop and ScrollToBottom, basic scroll control
* Empty grid cells now expand to the available size to assist with layout
* Model changes
* Removed two_sided material property, it didn't handle lighting correctly (#2697)
* Fixes
* Complain about custom systems with wrong number of stars (#2718,#2720)
* Fixing thruster tags (#2721)
* Fix run-away terrain threads when ending the game (#2707,#2722)
* Fix Lua error from TradeShips when colliding and hyperjumping (#2701,#2731)
* Reset mouse grab state on game exit (#2739)
* Fix a potent bug when destroying copies of invalid LuaRefs (#2745)
* Fix English in Taxi missions (#2752)
* Fix various glitches and an assertion in system info view (#2741,#2743,#2755)
* Fix that rotation state of bodies was not saved/loaded properly (#2733,#2738)
* Fix pattern for Xylophis (#2723,#2759)
* Render to texture Skybox alpha fix (#2763)
* Remove Lua timers at game exit (#1962)
* Properly set terrain detail settings (#2770)
* Always relayout tables and single containers after content change
* Internal changes
* Moved model debug effects (wireframe, collision mesh) out of
ModelViewer and onto Model, and exposed via SetDebugFlags
* Handle blend/depth/cull render states as stateset objects (#2697)
* Removed redundant shader cleanup (#2708)
* Split camera state into a separate class (#2714)
* Sector and star system cache improvements (#2706)
* Generation of explored flag moved from StarSystem to Sector (#2744)
* New Vertex buffer class (#2762)
* Code cleanup in StarSystem and SystemBody (#2777,#2788)
* Removed Visual Studio 2010 and 2012 support (#2772)
* IterationProxy for save access to embedded containers (#2783)
* Automatically manage the cancellation of jobs with RAII (#2758)
* Added a Profile Config to VS2013 (#2785)
|
|
|
|
Knight Of Night 150 EGP
Рейтинг канала: 1(3) Репутация: 29 Сообщения: 453 Откуда: Санкт-Петербург Зарегистрирован: 25.03.2002 |
|
Что-то у меня низ шрифта обглоданный какой-то. Изменение высоты шрифта не помогает. Кто-нибудь сталкивался?
Cкрытый текст (кликните здесь для просмотра)
|
_________________ Овощъ, положенный на мнение окружающих, способствует спокойствию и умиротворению.
Последний раз редактировалось: Knight Of Night (20:00 09-03-2014), всего редактировалось 4 раз(а) |
|
|
Аркаша Сапожков 1300 EGP
Рейтинг канала: 4(94) Репутация: 193 Сообщения: 9143 Откуда: Курсы судебной психиатрии. Зарегистрирован: 03.08.2008 |
|
Было подобное, давно, правда. Вылечил играя с разрешением экрана.
_________________ Занавес! ;) |
|
|
Knight Of Night 150 EGP
Рейтинг канала: 1(3) Репутация: 29 Сообщения: 453 Откуда: Санкт-Петербург Зарегистрирован: 25.03.2002 |
|
Перепробовал все доступные разрешения и в оконном и в полноэкранном режимах. Где-то лучше, где-то хуже, но текст везде бахромой. На инглише вообще ахтунг, текста кусками вообще нету...((((
_________________ Овощъ, положенный на мнение окружающих, способствует спокойствию и умиротворению. |
|
|
Woratiklis 60 EGP
Рейтинг канала: 4(55) Репутация: 0 Сообщения: 57 Откуда: Красноярск Зарегистрирован: 29.06.2010 |
|
Knight Of Night, возможно из-за драйверов видеокарты. Обновить может следует.
Источник: тыц
|
|
|
Woratiklis 60 EGP
Рейтинг канала: 4(55) Репутация: 0 Сообщения: 57 Откуда: Красноярск Зарегистрирован: 29.06.2010 |
|
Ничего особенного за март нет - в основном фиксы.
Март 2014 Версия: 20140329 (кликните здесь для просмотра)
* New features
* Support for CJK fonts and Simplified Chinese translation
* Replace WATER with HYDROGEN as the thruster fuel of choice.
* Minor changes and tweaks
* Message boxes used for warnings in station screens
* Textual galaxy dump (#2811)
* Money format with language specific thousand separator and
decimal delimiter (#2810)
* Add button to sector view to toggle auto selection mode
* Move sector view search results to a text area under the search box
* Fixes
* Fix volume control layout (#2798)
* Support horizontally-expanding widgets in table rows
* Fix compilation with gcc 4.7 (#2799)
* Fix crash with gcc 4.7 compiled binary (#2802)
* Fix crash when attacked during deliver package mission (#2806)
* Try to fix spiky asteroids (#2809)
* Billboards not drawn correctly for some distant objects (#2791, #2824)
* Division by zero when using unguided missiles (#2421, #2827)
* Script and UI API changes
* New `inherits` function in the `utils` module to quickly implement
class hierarchies in Lua (#2767)
* MessageBox.Message and MessageBox.OK for modal alerts
* Renamed TabGroup to TabView, better explains its purpose
* Internal changes
* Update terrain to use the new VertexBuffer (#2795)
* On-demand glyph caching (#2796, #2804)
* Select fonts by Unicode range (#2808)
* Gas Giant rewrite (#2803)
* Support C++11 enum features in scan_enums.py (#2782)
* Mouse and keyboard events now only distributed to the top UI layer
* Code cleanup (#2818)
* Fix glitch in Job code (#2823)
|
|
|
|
H-Arck 190 EGP
Рейтинг канала: 2(20) Репутация: 36 Сообщения: 1182 Откуда: Россия, 74, Челябинск Зарегистрирован: 05.10.2010 |
|
что-то в последней сборке нет исполняемого файла.. вместо него .map ...неудачно скомпилили?
_________________ +00000053: 9518 RETI Interrupt return |
|
|
AnrDaemon 857 EGP
Рейтинг канала: 2(21) Репутация: 37 Сообщения: 12292
Зарегистрирован: 17.10.2004 |
|
Скорее, ты неудачно разархивировал. .map - это отладочная информация, без экзешника она не появляется.
_________________ Люблю свободный полёт... :) |
|
|
|
|
|
Канал Elite: «Pioneer» |
|